Vanliga frågor


Sök bland frågorna


  • Hur gör jag en reklamation?

    Reklamation görs med fördel direkt i din Dormybutik. Medtag produkten och kvitto. En bedömning av reklamationen görs i butiken. Har du köpt din vara via vår webbshop går det också bra att skicka din produkt till oss för reklamationshantering eller i ett inledande skede fotografera den defekta produkten och skicka ett mail till oss med bilder på info@dormy.se så kontaktar vi dig med hur vi går vidare. En reklamation kan inte godkännas över telefon.

  • Hur gör jag om jag vill byta/returnera en produkt jag köpt online?

    Du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka.

    En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg. Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.

    Använd gärna medföljande retursedel när du ska byta eller returnera en vara. Kostnaden för returen blir då 69 kr oavsett paketets storlek och vikt. Summan dras automatiskt från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengar till dig.

  • Hur länge har ni öppet köp och bytesrätt?

    Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt inom 14 dagar. Varan måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg.

  • Hur återbetalas mina pengar när jag returnerar en vara?

    Återbetalning vid kortköp

    Återbetalning sker när vi tagit emot den returnerade varan. Vi sätter då tillbaka det aktuella beloppet på ditt Visa/MasterCard/American Express. Det kan ta mellan två och fem bankdagar innan pengarna syns på kontot.

    Återbetalning vid faktura

    Om du har valt faktura och önskar returnera eller byta en vara så har du som kund ändå ansvar för att betala fakturan inom förfallodatum. Annars kommer Klarna att debitera dig en påminnelseavgift. Om det rör sig om en retur och du har betalt in pengarna till Klarna kommer Klarna kontakta dig för att genomföra återbetalningen.

    Återbetalning vid postförskott

    När du har betalt mot postförskott sker återbetalningen på ditt bankkonto och vi ber dig då ange ditt clearingnummer och bankkontonummer i returen. Det kan ta mellan två och fem bankdagar innan pengarna syns på kontot.

  • Kan jag byta eller lämna tillbaka en vara som jag har köpt online i en butik?

    Varor som du har köpt online går att returnera eller byta i våra ordinarie Dormyvaruhus men inte i vår Outletbutik i Ängelholm då de har ett annat sortiment.

    Du har 14-dagars öppet köp och varan måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg.

  • Hur kan jag komma i kontakt med min Dormy butik?

    Vi har en central kundserviceavdelning som kan svara på de flesta frågor vad gäller produktfrågor, dina beställningar, bokning av custom fitting samt reklamationer. 

    Alla samtal kommer därför till kundserviceavdelningen och vi gör vårt yttersta för att du ska få den bästa servicen. Om du söker en specifik säljare i din butik tar vi dina kontaktuppgifter och ber respektive säljare att ringa upp. 

    Vår kundserviceavdelning är öppen helgfria vardagar mellan kl 09-18. På kvällar och helger går det därför inte att nå våra butiker via telefon utan då hänvisar vi till vår mail, info@dormy.se som besvaras helgfria vardagar.

  • Hur kommer jag i kontakt med er kundservice?

    Du kan välja att kontakta oss via telefon, mail eller chatta med oss. Vår kundserviceavdelning har öppet helgfria vardagar mellan 9-18

    Telefon 0200-75 11 22

    Mail info@dormy.se

    Chatten finner du på dormy.se nere i högra hörnet. Klicka upp fönstret och börja chatta. 

  • Hur ringer jag in till er från utlandet?

    Om du vill ringa in till oss och inte befinner dig i Sverige ringer du på +46 19-209500.

    Vårt 0200-751122 fungerar tyvärr inte att ringa på från utlandet.

  • Det är något som inte stämmer med min leverans.

    Om du märker att det blivit något fel med din beställning ber vi dig att kontakta vår kundserviceavdelning. Vi gör vårt bästa för att lösa eventuella problem så snabbt som möjligt.

  • Har ni skickat min beställning?

    Så snart din beställning har lämnat vårt lager skickar vi dig ett e-postmeddelande om att varorna är på väg.

  • Hur kan jag ändra leveransadress?

    Om du vill ändra din leveransadress så måste du välja något av följande betalsätt i kassan, kortbetalning, postförskott eller Paypal. Sedan kan du klicka i rutan - Annan leveransadress och skriva in den aktuella leveransadressen.

    Har du valt Klarna som betalsätt kommer du inte kunna ändra leveransadressen utan paket måste då skickas till din folkbokföringsadress.

    Om du redan har lagt en order och vill ändra leveransadress får du kontakta vår kundserviceavdelning så kollar vi om paketet redan hunnit skickats iväg eller om det är möjligt att ändra leveransadressen.

    Har du nyligen flyttat och bytt folkbokföringsadress så kommer vårt kundregister automatiskt uppdateras inom kort.

  • Hur levereras varor med olika leveransdatum?

    Om varorna du beställer har olika leveranstid kan du välja att få en delleverans eller att få allt levererat samtidigt. Väljer du delleverans skickar vi resterande varor till dig så snart de kommer in, utan någon ny fraktkostnad.

  • Hur lång är leveranstiden?

    Leveranstiden är vanligtvis 2-3 arbetsdagar inom Sverige. Om varan som du har beställt är en beställningsvara är leveranstiden ca 14 dagar.

  • Hur vet jag när paketet har kommit fram till utdelningsstället?

    Vi använder oss utav sms-avisering så när ditt paket har kommit till utdelningsstället så kommer du få ett sms skickat till din mobil.

  • Kan jag följa min beställning?

    När din beställning har skickats iväg så får du ett mail med Postens kollinummer så att du enkelt kan följa ditt paket.

  • Kan jag välja annan leveransadress än där jag bor?

    Det går bra att välja valfri leveransadress inom Sverige om du valt betalsätt kortbetalning eller postförskott. Vid betalsätt med Klarna Faktura kan dock paketet endast skickas till folkbokföringsadressen.

  • Kan jag ändra eller annullera min beställning?

    Om din beställning ännu inte har hunnit skickats iväg så går det att göra ändringar eller annullera beställningen. Ring vår kundserviceavdelning för att få besked i ärendet.

    X

  • När dras summan från mitt kort?

    Väljer du kortbetalning så dras pengarna direkt från ditt kort när du lägger beställningen. Skulle du returnera din vara så sätter vi tillbaka pengarna på ditt kort.

  • När får jag min Klarna Faktura?

    Om du valt alternativet med en vanlig Klarna Faktura som betalsätt så kommer fakturan att mailas till dig på den mail du angav vid beställningen. Mailet med Klarna Fakturan skickas iväg samma dag som paketet skickas iväg från vårt lager. Fakturan ska betalas inom 14 dagar. 

  • Vad gäller vid beställning av varor som inte finns i lager?

    Beställningsvaror leveraras normalt inom 10-14 arbetsdagar. Har du lagt en order med en vara som har längre leveranstid mailar vi dig info om detta. 

  • Vad har ni för fraktavgifter?

    Vi skickar fraktfritt inom Sverige om du beställer varor för mer än 1000 SEK. För orders under 1000 SEK är frakten inom Sverige 99 SEK. Vill du ha dina varor levererade utanför Sverige, inom Norden, är frakten 299 SEK. Till övriga Europa är frakten 399 SEK.

  • Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse via mail?

    Ibland kan det vara så att mailen från oss hamnar direkt i din skräppost så kolla gärna där om du kan hitta din orderbekräftelse på din beställning.

    Du kan också lägga till Dormy i dina kontakter med mailadressen info@dormy.se för att undvika att vi hamnar i din skräppost.

  • Vilka betalsätt kan jag välja på dormy.se?

    När du handlar på dormy.se kan du välja följande betalsätt; kortbetalning, fakturabetalning med Klarna faktura eller Klarna delbetalning, PayPal eller postförskott. Mer information om varje betalsätt kan du hitta här.

  • Vilka kontokort accepteras på Dormy?

    Vi accepterar alla kort med Visa eller Mastercard symbol samt American Express.

  • Behöver jag ha mitt bonuskort med mig till butiken?

    Nej, det räcker med att ange personnummer i kassan för att få din bonus registrerad.

  • Behöver jag logga in på dormy.se för att kunna genomföra mitt köp?

    Nej, det räcker med att du anger ditt personnummer när du kommer till kassan för att du ska få ditt köp registrerat på ditt kundnummer och därmed få bonus på ditt köp.

  • Hur blir jag medlem i Dormy Bonus?

    När du handlar via e-handeln eller telefon för första gången så blir du automatiskt medlem. Gör du dina inköp i någon av våra butiker så gör du din ansökan i kassan genom att uppge ditt personnummer. Läs gärna mer om fördelarna med att vara Dormy Bonusmedelm här.

  • Hur fungerar Dormy Bonus?

    Din bonus grundar sig på alla dina inköp under året, oavsett om du handlar i våra varuhus, på Dormy Outlet eller dormy.se. Två gånger per år – i februari och i juni – får du en bonuscheck baserad på hur mycket du handlat under perioden. Checken kan du lösa in mot varor i såväl varuhusen som på Dormy Outlet och på dormy.se.

    Ju mer du handlar, desto högre upp i bonusstegen kommer du!

    Vid den första bonusutbetalningen i juni får du din bonus utbetald om du har handlat för mer än 2 000 kronor under perioden. Om du inte nått upp till en bonusgenererad summa, sparas saldot till årsskiftet då vi summerar årets inköp inför bonusutbetalningen i februari. Om du fick bonus utbetald i juni räknas den av på årsbonusen.

  • Hur får jag ett nytt Dormy Bonuskort om jag har tappat bort mitt?

    Från årskiftet 2015 kommer vi inte längre trycka upp nya bonuskort utan det räcker med att ange ditt personnummer i kassan för att få din bonus registrerad. 

  • Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord?

    Klicka på länken ”Glömt lösenord” och ange din e-postadress så skickas ett nytt lösenord automatiskt till den e-postadress du angav när du registrerade dig.

  • Hur loggar jag in på Mina Sidor?

    Du loggar in med din e-postadress och ditt lösenord. När du blir ny kund får du dina inloggningsuppgifter skickade till dig via mail. Om din e-post saknas hos oss ber vi dig skicka ett mail till info@dormy.se eller ringa vår kundserviceavdelning på 0200-75 11 22.

  • Jag får inget nytt lösenord skickat till mig via e-post, vad är fel?

    Om du vill få ett nytt lösenord skickat till dig så måste du fylla i samma e-postadress som du angav när du registrerade dig. Kontakta vår kundserviceavdelning om du inte kommer ihåg vilken e-postadress du angett sa hjälper vi dig gärna.

  • Kan jag använda min bonus på dormy.se?

    Ja, så snart du angett ditt personnummer i kassan så kommer dina bonuscheckar att synas och dras av på totalbeloppet. Vill du spara din bonuscheck till ett senare tillfälle väljer du bara att bocka ur rutan intill bonuschecken.

  • Kostar det någonting att vara medlem i Dormy Bonus?

    Nej, det är helt kostnadsfritt och du behöver inte ha med dig ditt bonuskort för att registrera dina köp i våra varuhus eller på dormy.se. Som medlem får du först av alla ta del av våra erbjudanden och kampanjer. Dessutom blir du inbjuden till våra aktiviteter där du kan ta del av exklusiva erbjudanden. Ett medlemskap i Dormy Bonus är en förmån utan förpliktelser.

  • Varför dras inte bonuschecken automatiskt av i kassan när man handlar i butiken?

    Vi har i dagsläget inte den tekniska möjligheten att det automatiskt kommer upp om du har outnyttjad bonus så därför ber vi dig att visa upp din bonuschek i kassan.

  • Beloppet på presentkort jag vill köpa finns inte på dormy.se

    Vid beställning av presentkort där summan inte finns på hemsidan går det att ringa till vår kundserviceavdelning på 0200-75 11 22. Vi kan då hjälpa till med önskad summan. Betalning kan endast göras med bankkort över telefon. Du kan även välja att lägga i flera presentkort i kassan så den totala summan blir ditt önskade belopp. I meddelanderutan i kassan kan du därefter be oss slå ihop summan på ett presentkort så fixar vi det.

  • Får jag bonus på mitt köp av presentkort?

    Köp av presentkort är inte bonusgrundande då det endast är ett byte av betalmedel. Däremot så får den som använder presentkortet som betalning bonus på sitt köp.

  • Hur går jag tillväga om jag vill köpa ett presentkort?

    Dormy presentkort kan köpas online i vår e-handel samt i alla våra butiker eller beställas via telefon hos vår kundserviceavdelning. I vår e-handel finns det fasta belopp att välja på men i butik eller över telefon kan du själv välja vilket belopp presentkortet ska vara på. Vid beställning över telefon tillämpas endast kortbetalning, (VISA, Mastercard/Eurocard). Vi skickar presentkortet som 1:a-klassbrev och leveranstiden är ca 2-3 arbetsdagar.

  • Hur länge är mitt presentkort giltigt?

     Ditt presentkort är giltigt i 10 år från det datum det utfärdades.

  • Hur mycket pengar har jag kvar på mitt presentkort?

    Genom att ringa oss på kundservice eller fråga i kassan nästa gång du besöker ett Dormy varuhus så kan du få redan på saldot på ditt presentkort. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt måste du ha ditt fullständiga presentkortsnummer tillgängligt.

  • Kan jag använda min bonuscheck eller värdecheck när jag köper ett presentkort?

     Nej, rabatter och värdecheckar är inte tillämpliga vid köp av presentkort.

  • Kan jag använda mitt presentkort vid köp i e-handeln?

    Våra nya presentkort i plast går att använda på dormy.se och då fyller man i det långa presentkortsnumret när man kommer till kassan. Det går inte att utnyttja våra gamla papperspresentkort i vår webshop men du kan alltid ringa vår kundserviceavdelning om du vill använda detta presentkort via postorder.

  • Kan jag välja att få presentkortet levererat till annan mottagare?

    Det går bra att välja valfri leveransadress inom Sverige på presentkort men inte om du har valt Klarna som betalsätt. Då måste försändelsen skickas hem till din folkbokföringsadress.

  • Var kan jag handla för mitt presentkort?

    Presentkortet är giltigt som betalning på samtliga Dormyvaruhus I Sverige samt i vår Outletbutik i Ängeholm. Våra nya presentkort i plast kan även användas på dormy.se

  • Övrigt om presentkort

    Presentkortet är en värdehandling och förlorat presentkort ersätts inte. Öppet köp gäller inte på presentkort och presentkortet går inte att byta mot kontanter.

  • Behöver jag boka tid för verkstadsärenden?

    Nej, det går inte att boka tid för verkstadsärenden utan man får lämna ifrån sig klubban och så hör vi av oss via sms så fort verkstadsärendet är klart.

  • Hinner jag prova ut både järnklubbor och driver under en Custom Fitting?

    Nej, om vi ska hinna gå igenom alla olika moment så behöver du boka två tider om du är intresserad av att prova ut både nya järnklubbor och nya metalwoods.

  • Hur avbokar jag min Custom fitting tid?

    Det enklaste sättet att avboka är genom att använda länken i din bokningsbekräftelse som du fick på mail när du bokade, där kan du avboka senast 4 timmar innan. På vardagar mellan 9-18 går det också bra att ringa till vår kundserviceavdelning och boka av eller boka om sin tid.

  • Hur bokar jag en tid för Custom fitting?

    Du kan själv boka in en tid på vår Custom fitting sida här p ådormy.se med det går givetvis bra att boka i butiken eller ringa vår kundserviceavdelning på 0200-75 11 22 så hjälper vi dig.

  • Hur går en Custom Fitting till?

    En Custom Fitting tar ca 45 minuter och vi erbjuder två olika sorters utprovningar i våra testcenter och det är Drivertest och Järnklubbstest. Med hjälp av en Custom Fitting mäter vi bl.a. ut vilket skaft, skaftlängd, lie och tjocklek på grepp vi rekommenderar för just dig. Om du vill skräddarsyr vi sedan utrustningen efter dina förutsättningar och det kostar inget extra (undantag är vissa skaft och grepp som inte ingår i standardsortimentet). Leveranstiden är ca 4 veckor. Priset är 600,-/test som man betalar vid utprovningstillfället. Väljer du att beställa nya järnklubbor/driver hos oss på Dormy får du tillbaka avgiften när du betalar dina nya klubbor. Vi tillämpar tidsbokning och det går bra att boka online på vår Cutstom Fitting sida här

  • Hur lång tid tar omgreppning av klubbor?

    Det beror på hur många klubbor du behöver omgreppade och belastningen i verkstan. Gäller det flera grepp eller ett helt set så får man räkna med ca 4 arbetsdagar men om det endast är ett grepp så kan vi oftast fixa det direkt.

  • Hur ser era avvikande öppettider ut för 2017

    Avvikande öppettider 2017      Öppet

    Trettondedag jul, 6 Jan                 11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Långfredagen, 14 April                 11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Påskafton, 15 April                       11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Påskdagen, 16 April                      11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Annandag Påsk, 17 April               11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    1 Maj                                          11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Kristihimmelsfärdsdag, 25 Maj       11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Pingstdagen, 4 Juni                       11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Sveriges Nationaldag, 6 Juni          11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Midsommarafton, 23 Juni              Stängt

    Midsommardagen, 24 Juni             Stängt

    Alla helgons dag, 4 Nov                 11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Julafton, 24 Dec                           Stängt

    Juldagen, 25 Dec                          Stängt

    Annandag Jul, 26 Dec                   11-16 och 11-17 i Barkaby, Kungens Kurva, World of Golf och Helsingborg

    Nyårsafton, 31 Dec                       Stängt

    Nyårsdagen, 1 Jan                        Stängt

  • Hur söker jag jobb på Dormy?
    Vi är alltid öppna för ny kompetens och fler medarbetare. Alla våra lediga jobb hittar du här på dormy.se. Det går bra att komma in med en spontanansökan om vi för tillfället inte har några lediga jobb ute på hemsidan. Välkommen med din ansökan!
  • Kan man låna med sig demoklubbor?

    Vi har speciella demoklubbor som du gärna får låna med dig ut på banan eller till drivingranchen för att provslå innan du fattar ditt köpbeslut. Demoklubborna lånas ut i max 48 timmar. 

  • Ska jag ta med mina gamla klubbor när jag gör min Custom Fitting?

    Det är inget du behöver göra men om du är intresserad av att kunna jämnföra nya modeller med dina gamla så går det givetvis bra.

  • Vad innebär er 30-dagars Nöjd kund garanti på golfset?

    När du köper ett golfset av oss är ditt köp därför inte avslutat förrän du har provat och godkänt alla järnklubbor. Du har 30 dagar på dig att prova. Om du inte är nöjd inom den tiden hjälper vi dig att hitta ett nytt set, eller så får du pengarna tillbaka. Du får givetvis använda klubborna precis som vanligt och spela med dem på banan. Det gäller både set som är köpta i våra varuhus och set köpta på dormy.se och även customset.

  • Vad kostar det att byta skaft på sin driver?

    Ett vanligt standardskaft till en driver kostar omkring 1095 till 1295 kr. Vi lagerhåller inte skaft i våra verkstäder utan det är beställningsvara.

  • Vad kostar en Custom Fitting?

    En Custom Fitting kostar 600 kr och den avgiften betalas vid utprovningstillfället. Väljer du att beställa nya järnklubbor/driver hos oss på Dormy får du tillbaka avgiften när du betalar dina nya klubbor.

  • Vad kostar omgreppning av klubbor?

    Utöver själva greppkostnaden som ligger på mellan 69 kr och 139 kr så tar vi 25 kr per klubba för arbetskostnaden för greppbytet.

  • Var hittar jag information om era öppettider?

    Du hittar alla öppettider på respektive varuhussida.
    Vår kundserviceavdelning har öppet helgfria vardagar mellan 09-18.